יום רביעי, 10 באוקטובר 2012

5 כלים חיוניים לאפייה שידעתם שאתם צריכים, ולא העזתם לקנות

יש היום מבחר עצום של כלים ועזרים לאפייה ולמטבח בכלל. מעבר למגוון של הכלים יש גם מגוון חברות שמייצרות אותם וכמובן-מגוון של מחירים. האם אתם צריכים את כל הכלים שמנסים למכור לכם ולא תוכלו להסתדר בלעדיהם? ממש, אבל ממש- לא!

יש כאלה שמאוד אוהבים גאדג'טים למטבח. את כל המכשירים המוזרים האלה שנראים לפעמים כמו מכשירי עינויים ושייעודם העיקרי הוא להוציא לכם עוד קצת (או הרבה) כסף מהכיס. אני לא מהאנשים האלה.


אני מעדיפה שתהיה לי כמות קטנה יותר של כלים, אך שיהיו איכותיים, ויחזיקו מעמד זמן רב. גם לי יש מגוון כלים במטבח, אך בכמה מהם אני משתמשת כמעט בכל קינוח שאני מכינה.


חמשת הכלים הבאים מאוד שימושיים במטבח שלי, ואני בטוחה שיהיו שימושיים גם במטבח שלכם.

שימו לב: טווח המחירים של הכלים האלה הוא רחב, אך בכולם (פרט למיקסר) אתם יכולים לבחור באופציות הכי זולות, שבדרך כלל ישמשו אתכם לזמן רב. ניתן לקנות את הכלים האלה בכל החנויות לכלי בית והחנויות המתמחות. ככל שהחנות מוכרת יותר- טווח המחירים כמובן עולה.


1.כלי מדידה


למה אני צריך את זה? באפייה, שלא כמו בבישול, הדיוק הוא מאוד חשוב. כמות של "כף" סוכר יכולה להגיע להבדלים משמעותיים במשקלה, אם היא נמדדת לפי הכפות (השונות) שיש לכולנו בבית. לכן, כפות מדידה וכוסות מדידה בהחלט חיוניים לאפייה.


משקל הוא גם כלי שיכול מאוד להקל עליכם. ברוב המשקלים יש מספר פונקציות שיכולות אפילו לעשות חישובים של הפחתת משקלים (אם שמתם למשל קערה ריקה ששוקלת משקל מסויים, אתם יכולים לאפס את המשקל על מנת לראות רק את כמות מוצר הגלם שאתם שוקלים בקערה).


כמה זה עולה? המחיר של כפות וכוסות מדידה פשוטות הוא נמוך מאוד, ואפשר למצוא אותן בפחות מ-20 שקלים.

המחיר של המשקל הוא גבוה יותר, ונע בדרך כללל ממעל 100 שקלים ויותר.

איזה סוג ומותג לקנות? המותג פה ממש לא משנה. נכון שיש מוצרים עמידים יותר, או מוצרים שהם יפים יותר, אבל גם הסוג הכי פשוט יעשה את העבודה ויחזיק מעמד.



כלי מדידה בכיוון השעון :כוסות מדידה של "ששת", משקל דיגיטלי, כפות מדידה של Williams Sonoma, כוסות מדידה של Kitchen Aid

2.מסננת/נפה


למה אני צריך את זה? מסננת היא כלי מאוד שימושי לניפוי קמח. אפשר גם לפזר איתה אבקת סוכר/אבקת קקאו, אם אין לכם מסננת קטנה יותר בבית, ואפשר גם לשטוף בה קטניות/פירות קטנים ועוד.
אם אתם רוצים לקנות כלי לניפוי חומרים יבשים בלבד, עדיף לקנות נפה מיוחדת, עם קערה.

האם חובה לנפות קמח? לא, זאת לא חובה, אבל זה מאוורר את הקמח וגורם לקינוח שלכם להיות אוורירי יותר. בנוסף, כך אתם מוודאים שאין בקמח אורחים לא רצויים.

כמה זה עולה? טווח המחירים הוא לא רחב, אלא אם כן אתם הולכים על מותגים או נפה מיוחדת לקמח, בשילוב קערה. המסננות הפשוטות יעלו לכם פחות מ-15 שקלים, ונפה דקה עם קערה, תעלה לכם הרבה יותר. 


איזה סוג ומותג לקנות? אין חשיבות למותג. אני מעדיפה להשתמש במסננת מפלסטיק ולא ממתכת. גם אם הפלסטיק ייקרע מתישהו, זה יקרה אחרי שמסננת ממתכת תקבל חלודה, וחלודה זה לא דבר מבורך במטבח שלכם. 



 מסננת מפלסטיק "ששת"
3.קערות 

למה אני צריך את זה? קערה זהו כלי שאי אפשר להסתדר בלעדיו. חשוב שיהיו לכם קערות בכל מיני גדלים, כדי שתוכלו לאפות בנוחות. לא ניתן מן הסתם להכניס מסה גדולה לכלי קטן, אבל גם חבל ללכלך קערות גדולות בשביל מסה קטנה.


כמה זה עולה? טווח המחירים מאוד רחב. תלוי במקום שבו אתם קונים, במותג וגם בחומר שממנו עשויות הקערות.


איזה סוג/מותג לקנות? גם במקרה הזה, המותג לא חשוב בכלל. תקנו לפי היכולת הכלכלית שלכם ולפי העדפה.

הכי נח לעבוד עם קערות פלסטיק כי הן לא כבדות, אך זכרו שהן סופגות ריחות וצבע.
קערות מתכת באיכות ירודה מחלידות מהר, אך אלה האיכותיות יותר, טובות לשימור חום (המסת שוקולד על בן מארי למשל), וטובות גם להקצפה (במיוחד אם מקררים אותן לפני).

קערות זכוכית כבדות ויכולות להישבר אמנם, אך יחד עם זאת, חשוב שתהיה לכם לפחות קערת זכוכית/מתכת אל חלד אחת טובה, שתהיה עמידה בחום. 


*הערה לפמיניסטיות ולגברים שביניכם שכן מבשלים: ההמלצה על קעריות שמשקלן נמוך לא נועדה לרמוז על כך שרק נשים צריכות להיות במטבח. זה פשוט יותר נח.



קערות בכל מיני גדלים בכיוון השעון: קעריות פלסטיק מאיקאה, קערות פלסטיק מששת (הכחולה) ואיקאה (הלבנה), קערת זכוכית, וקערת חרסינה מאיקאה

4.קערה קטנה ושקופה


למה אני צריך את זה? ולמה הקערה הזאת נמצאת בסעיף נפרד? כי זוהי הקערה שאני משתמשת בה לביצים.

הגודל שלה מתאים לביצה אחת, והיא שקופה, ומאפשרת לי לוודא שאין בביצה דם, ושהביצה שלמה וטרייה. מאוד נח ושימושי.

כמה זה עולה? יכול לעלות גם שקלים בודדים. יש להעדיף את הקעריות מזכוכית.

איזה סוג/מותג לקנות? אין חשיבות למותג.


תבנית  לאפיית עוגיות sabatier עם קערת זכוכית
5.מיקסר

למה אני צריך את זה? מיקסר יכול מאוד להקל עליכם במטבח. ואם אתם מקציפים ביצים לדוגמה, אתם לא רוצים לפתח שרירים של אתלט רק בשביל להגיע לקצף ביצים יציב. מיקסר שאינו ידני, יעשה את כל פעולות ההקצפה/ערבול/לישה/ערבוב בשבילכם, בזמן שאתם יכולים לעשות דברים אחרים.


כמה זה עולה? טווח המחירים הוא עצום. מיקסר ידני פשוט (לא עומד) יכול לעלות כמה עשרות שקלים, ומיקסר מקצועי יותר יכול לעלות בין 1500-2500. כמובן שיש גם מיקסרים הרבה יותר יקרים.


איזה סוג/מותג לקנות? הכל תלוי בתקציב. אם אתם יכולים להרשות לעצמכם מיקסר מבית טוב, שווה ללכת על Kitchen Aid, או על Kenwood. 

 
מיקסר מבית Kitchen Aid

עכשיו אין לכם תירוצים-רוצו לקנות ולאפות!